28. oktober 2013

Blått og mintgrønn elsk


Lyseblått og mintgrønt er noe som går igjen i huset her. Det er to farger som virkelig er beroligende synes jeg og veldig nydelig i tillegg, og da gjør det jo ingenting at figgjo har akkurat de fargene på sitt servise. Nettopp pga disse fargene begynte jeg å samle på dette.

Når man googler fargers betydning å leser om hva blått betyr så kommer dette opp:

Blå:
Himmel, sjø, søvn, inspirasjon, spiritualitet, beroligende, sannhet, moderasjon og psykisk styrke
.


Når man da leser om grønt og hva slags betydning denne fargen har så får man opp denne informasjonen:

Grønn:
Natur, vekst, balanse, orden, evnen til å takle forandringer, samt sunne relasjoner.


Dette må jo bare bli bra skal man tro fargenes betydning. *smile*

Har dere noen yndlingsfarge?

3 kommentarer:

  1. Åh, det er mine yndlingsfarger også. Blå, grønn og alle kombinasjoner av de to! Har likt dette serviset alltid, men er alt for utålmodig til å samle dessverre. Nyt fargene!
    Lina

    SvarSlett
  2. Hei søte du!
    Først må jeg takke deg for at du legger igjen spor på bloggen min. Det gjør meg glad, for jeg elsker kommentarer og dine er jo så herlige! Jeg har hatt helt stopp på å besøke andre blogger en periode, jeg måtte rett og slett prioritere tiden min. Men nå har jeg endelig hodet over vann og kan endelig dra på besøk hos herlige bloggerinaer som deg *smiler*

    Åh så sarte og fine farger - ELSK!

    Neste gang jeg har treff slenger du deg på *blunkesmil*

    Ønsker deg en fortsatt nydelig uke!
    Her er det litt mer hvilepuls enn på lenge og jammen skal jeg nyyyyte det!
    Stoor klem

    SvarSlett
  3. Takk for kommentar. Elsker det nye rommet. Så godt å få et eget sted å samle alle greirne vi bloggere og kreative TRENGER for å pusle og tusle :-) Finfine fat hos deg da! Har det mintgrønne med blomster på på kjøkkenet mitt!! Superfin! Ha en finfin uke videre!

    SvarSlett